DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Tasarım Stüdyosu II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 202
Bahar
2
6
5
10
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, biçimsel tasarım tekniklerinin kullanımı aracılığı ile, öğrencilere görsel iletişimdeki görsel betimleme ve ifade problemlerini çözebilme yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders devamı olduğu VCD 201 dersinin üç ana prensibi üzerinde durur; 1- Sistematik ve metodik bir tasarımsal düşünmes yetisi geliştirmek, 2- Tasarımda kullanıcı odaklı bir anlayış geliştirmek, 3- Mesleki kimliği geliştirmek
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tasarımda sistematik bir yaklaşım uygulayabileceklerdir.
  • Tasarım problem tespit edip belirleyebileceklerdir.
  • Fikirleri kavramsallaştırıp görselleştirebileceklerdir.
  • Tasarım çalışmalarını akılcı olarak sunup açıklayabileceklerdir.
  • Profesyonel bir tasarım tavrı sergileyebileceklerdir.
Ders Tanımı Öğrencilerin verilen problemlere görsel olarak çözüm üretip yorumlarlar. Üzerinde durulacak konular, kavram ve uygulamalardan bazıları soyutlama, kavramsal düşünebilme, renk kullanımı, tipografik yaklaşımlar ve kolajdır. VCD 201 müfredatının çıktıları doğrultusunda, bu dersin amacı kazanılan beceri ve yetileri derinleştirerek piyasaya uygun tasarım pratikleri odaklı takım çalışmasına yoğunlaşmaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Proje 5: Ambalaj Tasarımı Prepare a research about topics. A small presentation is needed in every studio session. The presentation about subjects you choose is expected.
2 Proje 5: Ambalaj Tasarımı Present sketches about the topic. Visuals and its related themes should be shown on the the presentation. The form of the packaging (ie. the box) must have graphic images as well as typography.
3 Proje 5: Ambalaj Tasarımı Present packaging design and graphic visuals for the pre-jury.
4 Proje 5: Ambalaj Tasarımı After considering critics on pre-jury, the project will be finished and be presented on the jury.
5 Proje 6: Logo Tasarımı Conduct a research for the project. Decide the field of study and the brand.
6 Proje 6: Logo Tasarımı First sketches
7 Proje 6: Logo Tasarımı Sketches and various application examples. preparation for applications and the jury
8 Proje 7: Poster Tasarımı First sketches and applications
9 Proje 7: Poster Tasarımı Research and Discussion about the sketches
10 Proje 7: Poster Tasarımı Research and Discussion about the sketches
11 Proje 7: Poster Tasarımı Finalizing works and preparation for applications and the jury
12 Proje 8: Dış Mekan İçin Tasarım First sketches and applications
13 Proje 8: Dış Mekan İçin Tasarım Research and Discussion about the sketches
14 Proje 8: Dış Mekan İçin Tasarım Finalizing works and preparation for applications and the jury
15 Tüm projeler General review of the semester
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Frascara J. (2004). Communication Design: Principles, Methods, and Practice. Allworth Press, New York; ISBN-10: 1581153651 

Papanek, V. (1984). Design for the Real World. Thames and Hudson, London; ISBN-10: 0500231656

Heller, S., Vienne, V. (2003). Citizen Designer: Perspectives on Design Responsibility. Allworth Press, New York; ISBN-10: 1621536408

PIPES, A., Foundations of Art and Design, Laurence King Publishing

LUPTON, E. and Cole Phillips, J., Graphic Design: The New Basics, Princeton Architectural Press, New York and Maryland Institute College of Art, Baltimore

BECER, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitabevi Yayınları, 2007, Ankara

HILLNER, M., Basic Typography 01: Virtual Typography, AVA Publishing, Switzerland

AMARA, T. (2006). Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design, Rockport Publishers

CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill

Önerilen Okumalar/Materyaller

Frascara, J. (2004). Design Fundamentals: Introduction. Unpublished manuscript, Department of Art & Design, University of Alberta, Canada

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
4
10
Proje
4
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
6
84
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
4
2
Proje
4
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
300

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest